Prosessien kehittäminen

Prosessien kehittäminen


”Tekninen häiriö halvaannutti palvelun”… ja aiheutti satojen tuhansien eurojen kustannukset. Todellisuudessa jopa lähes 90%:ssa tapauksista vika on toimimattomissa prosesseissa!


Jokaisessa yrityksessä ja organisaatiossa toistetaan kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia prosesseja joka ikinen päivä. Ne voivat olla hyviä tai huonoja, tietoisia tai tiedostamattomia, hallittuja tai satunnaisia, tehokkaita tai erittäinkin tehottomia. Mitä suuremmasta organisaatiosta on kyse ja mitä monimutkaisempien asioiden kanssa organisaatiossa työskennellään, sitä tärkeämpään rooliin nousevat toimivat ja tehokkaat prosessit.


Prosesseja kehitettäessä selvitetään ensin lähtötilanne: prosessien ongelmatilanteet, pullonkaulat ja riskit. Tämän jälkeen voidaan kuvata korjausehdotukset ja laatia toteutussuunnitelma.


Käytännössä prosessien kehittäminen on päivittäisen toiminnan järkevöittämistä: prosessien tunnistamista, näkyväksi tekemistä ja linjaamista, dokumentointia, sekä lopulta uusien mallien viemistä käytäntöön.

Otathan yhteyttä, mikäli organisaatiossanne on prosessien kehittämiseen liittyviä kysymyksiä tai tarpeita. Autamme vahvalla osaamisella ja kokemuksella asiakkaitamme kaikissa prosessikehityksen vaiheissa!


Ota yhteyttä
Share by: